2 Ocak 2009 Cuma

E-Posta ile pazarlamada doğrular ve yanlışlar

E-Posta ile pazarlamada doğrular ve yanlışlar

E-posta ile pazarlama nedir

E-Pazarlama , müşterilere veya potansiyel müşterilere ulaşarak onlara şirket,marka ,ürün ve hizmetler hakkında bilgi vermek için internet üzerinden yapılan aktivitedir.

E-Pazarlama daha küçük maliyetle yeni pazarlara ürün ve hizmetlerinizi satmanızı ve adınız ve markanızın tanınırlığını artırmanızı sağlar

E-posta ile mesaj iletmenin avantajları

Daha pratik
Daha düşük maliyetli
Güvenli (Kaç kişiye ulaştığını net bilebilirsiniz)
Modern (Kurumsal imajınıza olumlu katkıda bulunur)
Çevreci (Kağıt harcanmasına neden olmaz)
Yer ve zaman sınırını ortadan kaldırır
Nihai müşteri ile birebir ilişki imknaı sağlar
Müşteri veri tabanınızı genişletme imkanı sağlar
Herhangi bir reklam ajansına ihtiyaç duymadan e-posta ile pazarlama yapabilirsiniz
E-posta ile pazarlama işini iyi yönetirseniz pazar payınızı büyütebilirsiniz

E-posta ile pazarlama mesajları neleri içerebilir

Tanıtım duyuruları
Kampanyalar
İndirim – Promosyon duyuruları
Yeni ürün veya hizmet bilgilendirmeleri
Açılış haberleri
Fuar katılım bilgilendirmeleri

Etkili bir reklam mesajı nasıl olmalı

Mesajınızın konu (subject) bölümüne, ikna edici ve güven uyanırıcı bir satır yazın

Konu başlığı 40 karakteri aşmasın

Mesajınıza değer yaratan bir içerik ekleyin Konu satırında bu içeriği öne çıkarın. E-posta aracılığıyla göndereceğiniz ücretsiz bir bülten oluşturun. Ve bu e-posta aracılığıyla, internet kullanıcılarına değer sunun. Sektörünüzden haberler, pazara sunulan yeni ürünlere ilişkin bilgi veya yöneticilerin ilgisini çekecek analizler, e-posta aracılığıyla göndereceğiniz bülteni değerli kılacaktır. Bu da, e-posta listenizde yeralan adreslerin sahiplerinin şikayetlerini minumuma indirgeyecektir.

Mesajınız kısa ve anlaşılır olsun. Okuyucularınızın çok fazla zamanı ve ona bu mesajı neden gönderdiğinize ilişkin ayrıntılı bir bilgisi yok. Ayrıca internet kullanıcıları sabırsızdırlar. Mesajınızı net, konuya sözü dolaştırmadan giren bir dille yazın.

Mesajınızda tek bir konuyu anlatın. E-posta pazarlamasının kuralları, her şeyden sözeden e-posta mesajlarının hiç bir etkinliğinin olmadığını söylüyor. Nedeni basit: E-posta'ınızı muhtemelen iş hayatının koşuşturmacası içinde açacak olan okurlarınızın dikkat süreleri son derece sınırlı olacaktır. O nedenle, birden fazla konudan söz etmeniz kaçınılmazsa, bunu, ayrı ayrı e-posta'larla yapın. Tek bir konu bulun ve onu ikna edici ve özlü biçimde anlatın.

Sunduğunuz fırsattan nasıl yararlanacağını tarif edin.

Mesajınızda ürün ve hizmetlerinizdeki indirim veya fırsatlardan bahsediyorsanız bunlardan yararlanabilmeleri icin bir son tarih belirtin

Mesaj ile ilgilenen kullanıcıların gerektiğinde firmayla ilişkiye geçebilmek amacıyla ihtiyaç duydukları bilgiler mutlaka verilmelidir.

Mesajda her zaman için firmayı tanıtan bir kimlik bilgisi bölümü bulunmalıdır

E-posta ile pazarlamada amaç

E-posta ile pazarlamada amaç müşteriyi beklemek yerine ona direkt olarak ulaşmaktır
Kişinin ilgisini bu e-postaya yanıt verebilecek kadar çekebilmektir

Başarılı bir e-posta pazarlaması için sorulacak sorular

Hangi hedef kitleye ulaşmak istiyorsunuz? Etkin sonuç almak için hedef kitlenizi, işin başında tam olarak tanımlayın. Mail adresi satan kuruluşlardan alınan mail adreslerinin çoğu direkt hedef kitlenize yönelik değildir. Hedef kitlenize ulaşmayan mesajlar firmanıza yönelik olumsuz bir imaj yaratacaktır.

E-posta alıcıları ile nasıl bir iletişim kurmak istiyorsunuz?

E-postanızın formatı ne olacak? Özel bir fırsatı mı anlatacakınız yoksa, firmanızın online broşürünü mü göndermek istiyorsunuz?

E-postanızda görsel unsurlar olacak mı? HTML formatında mı yoksa metin formatında mı olacak

E-postanızın uzunluğu ne kadar olacak?

E-pazarlama için kullanacağınız e-posta adreslerine ne şekilde ulaşacaksınız? Sadece sizin veri tabanınızdaki adresleri mi kullanacaksınız yoksa mail adresi satışı yapan firmalardan mail adresleri mi satına alacaksınız. Ya da tanıtımınız için sektore yönelik bilgi paylaşımında bulunan e-posta gruplarını mı kullanacaksınız.

E-mail listesine gönderimi firma içi mi yapacaksınız yoksa bu alanda konunun uzmanları ile mi çalışacaksınız?

E-posta ile pazarlamada yapılan yanlışlar

Kullanılmayan maillere gönderilen mesajlar hem şirket serverınızı ağırlaştırır hem de adresinizin spam listesine alınmasına neden olur.

E-posta gönderimi sonrasında yapılması gerekenler

Tanıtım mesajları sonrasındaki soru ve taleplere cevap vermek üzere uzman bir kişinin görevlendirilmesinde fayda vardır.

Etkili bir tanıtım mesaj serisiyle mesaja dönüş yapan potansiyel müşterilerle yeni bir müşteri grubu oluşturabilirsiniz.

Firmanızın ürün ve hizmetlerine yönelik e-bültenini hazırlayıp belli periyodlarla müşterilerinize ve ilgili posta gruplarına iletebilirsiniz.

E-posta ile pazarlamada süreklilik önemlidir. E-posta pazarlama çalışmanızın süreklilik içermemesi durumunda sadece çalışmanızın olduğu dönemlerde yeni müşteri kazanabilirsiniz. Ayrıca süreklilik mevcut müşterileriniz tarafından hatırlanırlığınızı da arttıracaktır.

Son Söz

E-posta ile pazarlama genel giderden çok geleceğe yönelik bir yatırımdır.

Hazırlayan:
Cem KAFADAR
İnşaat Mühendisi (ITU-1987)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder